Jędrzej Piaskowski – rocznik ’88. Porzucił muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim, by podjąć studia reżyserskie w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Wyróżnia się osobnym, oryginalnym stylem oraz konsekwencją w poszukiwaniu własnego języka teatralnego (za co został doceniony w podsumowaniu roku 2017 „Dwutygodnika”). Jako asystent reżysera współpracował z Michałem Borczuchem („Apokalipsa”, Nowy Teatr w Warszawie) i Mają Kleczewską („Dybuk”, Teatr Żydowski w Warszawie). Spektaklem „Versus” na podstawie dramatu Rodriga Garcíi, zrealizowanym w Teatrze Nowym w Poznaniu, na V Forum Młodej Reżyserii w Krakowie zdobył Grand Prix – Nagrodę Główną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz otrzymał zaproszenie do debiutu w TR Warszawa od Grzegorza Jarzyny. Później wyreżyserował m.in. „Leara” wg Szekspira w Teatrze Nowym w Poznaniu i „Raj. Tutorial” inspirowany powieścią „Middlesex” Jeffreya Eugenidesa w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu. Jego spektakl „Puppenhaus. Kuracja” na podstawie tekstu Magdy Fertacz, zrealizowany w sezonie 2016/2017 (w ramach programu Debiut w TR), znalazł się w rankingu „Najlepszy, najlepsza, najlepsi” miesięcznika „Teatr” i został uznany za jedno z najciekawszych wydarzeń teatralnych sezonu. Następnie w Teatrze Żydowskim w Warszawie wyreżyserował „Wierę Gran” na podstawie tekstu Weroniki Murek. W 2018 roku jego projekt „Juden (R)aus Arras”, realizowany wspólnie z dramaturgiem Hubertem Sulimą, wygrał konkurs na spektakl teatralny „Obcy w domu. Wokół Marca ’68”, realizowany przez TR Warszawa i Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, i wejdzie do repertuaru obu instytucji. W tym samym roku Piaskowski w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie wyreżyserował także świetnie przyjęte przez krytykę „Trzy siostry” Antona Czechowa, a jego „Puppenhaus” zdobył Grand Prix 13. edycji Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych R@port w Gdyni.
Więcej o konkursowym spektaklu Jędrzeja Piaskowskiego TUTAJ