Wykład prof. Zbigniewa Kadłubka
Wykład profesora Zbigniewa Kadłubka (Uniwersytet Śląski); „Polis ateńskie jako miejsce interpretacji teatralnych”.
Wykład profesora Zbigniewa Kadłubka (Uniwersytet Śląski); „Polis ateńskie jako miejsce interpretacji teatralnych”.
„Gardenia” to debiut dramatopisarski Elżbiety Chowaniec, powstała w 2007 roku pod egidą Tadeusza Słobodzianka i jego Laboratorium Dramatu.
Obraz przedstawia etapy, jakie musi przejść ludzkie ciało od chwili śmierci aż po pogrzeb. Widz odnosi wrażenie, że nic w filmie nie pojawia się przypadkowo, a każdy element został przygotowany wcześniej. Subtelne ujęcia autorstwa Józefiny Gocman sprawiają, że trudno oderwać wzrok od ekranu chociaż na chwilę. Rozmieszczenie postaci, rekwizytów oraz przedstawianej sytuacji w kadrze jest […]
„Sweet Home Czyżewo” to historia powrotu do domu. Jakub Radej (reżyser, scenarzysta i montażysta filmu) korzysta z tego lubianego wśród twórców kina tematu w sposób pozbawiony czułostkowości, choć jednocześnie pozostaje nieobojętny na bohatera.
Skoro „Warszawianka” zaczęła historię polskiej radiofonii artystycznej (jeśli mogę takiego sformułowania użyć), to komedie polskiego oświecenia, romantyzmu czy pozytywizmu były z kolei repertuarowym odkryciem lat powojennych.
Polecamy zapoznanie się z fotorelacją autorstwa Arkadiusza Ławrywiańca z pierwszego dnia Festiwalu „Interpretacje” – 12 listopada 2018 r.
Harmonogram prezentacji festiwalowych na wtorek.
„Wyjeżdżamy” w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego to rozpisana na 19 aktorów opowieść, której emocjonalne i semantyczne pole interpretacji stwarza myśl o innym świecie – najczęściej lepszym, choć często też groźnym, niepewnym, trudnym do pełnego zwizualizowania.
Z traumami narodowymi polski widz utożsamia się od razu, ma je w sobie odziedziczone, ukochane. Dlatego żeby dobrze zagrać traumę narodową, trzeba być Polakiem i patriotą – ogłasza ze sceny Anna Nowak, wcielająca się w postać Marii Malickiej, polskiej aktorki i – jak chcieliby niektórzy – kolaborantki.